نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

کمپانی مشهور ایسوس از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی در دنیا است. سبد محصولات این کمپانی شامل مادربرد سرور، رایانه شخصی، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع و … می‌شود. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید مادربرد با شما صحبت کنیم این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

مادربرد یا برد اصلی، همان‌طور که از نامش هویدا است؛ یکی از مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری سیستم به شمار می‌‌رود که سایر قطعات سخت‌افزاری یا از طریق سیم به آن متصل می‌گردند و یا به صورت مستقیم بر روی برد اصلی تعبیه می‌شوند به همین دلیل خرید مادربرد یکی از مهم ترین و حساس ترین خریدها در بین سایر قطعات کامپیوتر است.

مادربرد ایسوس به سبب کیفیت ساخت بالا، از جمله محصولات پرطرفدار این کمپانی می‌باشد. ایسوس مادربردهای خود را با توجه به نیاز و سلیقه کاربران طراحی می‌کند و آن‌ها می‌توانند به خوب پاسخگوی طیف وسیعی از نیاز کاربران باشد.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و کیفیت ساخت بالا، زمینه‌ساز کسب جایگاه نخست تولید توسط مادربرد ایسوس شده است.
مادربرد ایسوس نیز مانند سایر مادربردها وظیفه ایجاد ارتباط با کلیه قطعات سخت‌افزاری را دارد و بدون این قطعه، رایانه روشن نمی‌گردد.
این کمپانی به عنوان اولین کمپانی تولید کننده، مادربرد‌های ایسوس خود را در طول سال‌های فعالیت مجهز به Serial ATA و AGP8X، پردازنده‌های P4 با فرکانس 3 گیگاهرتز و بالاتر از آن، فناوری Hyper-Threading، پشتیبانی از پردازنده‌های Intel CoreTM 2 کرده است.

انواع مادربردهای ایسوس :

مادربرد ایسوس انواع گوناگونی دارد و در فرم فاکتورهای Mini-ITX، Micro-ATX، ATX، E-ATX عرضه می‌شود. مادربرد Mini-ITX کوچکترین نوع مادربرد است و ابعاد آن حدود 17*17 cm است.

این مادربرد فضای بسیار کوچکی را اشغال می‌کند و در ضمن قابلیت‌های یک مادربرد معمولی را فراهم می‌آورد. مادربرد Mini-ITX به دلیل ابعاد کوچک مورد توجه خریداران زیادی قرار می‌گیرد.
مادربرد ایسوس Micro-ATX بزرگتر از مادربردهای Mini-ITX است و ابعادی در حدود 24.4*24.4 دارد. داشتن قابلیت‌های زیاد در کنار سایز کوچک، این مادربرد را مطلوب کاربران ساخته است.

به جرات می‌توان گفت که مادربرد ایسوس ATX به دلیل توانایی در پاسخگویی به نیازهای کاربران، محبوب‌ترین نوع مادربرد است. ابعاد این مادربرد 24.4*30.5 cm است و برای استفاده در اغلب کیس‌های Mid-Tower مناسب است.

قابلیت‌های بسیار زیاد اعمال شده در مورد خرید مادربرد ایسوس و همچنین توانایی ارتقا آن متناسب با نیاز کاربران، آن‌ها را برای چندین سال آسوده خاطر نگاه می‌دارد. در ساخت این مادربردها عموما هدرهای فن زیادی برای اتصال فن‌های بدنه، رادیاتورها و همچنین خنک‌کننده‌های مایع به کار برده می‌شود.

طرفداران مادربرد ایسوس E-ATX افرادی هستند که به قدرت زیاد برای انجام کارها، تعداد هسته‌های پردازنده بیش‌تر و اندازه حافظه خیلی زیادی نیاز دارند و انواع مادربرد E-ATX برای آن‌ها مناسب‌ترین گزینه تلقی می‌شود.

مادربردهای ایسوس با توجه به قابلیت‌ها و مشخصاتشان، قیمت‌های مختلفی دارند؛ بنابراین خریداران می‌بایست قبل از خرید نسبت به نیاز خود و قابلیت‌های محصول انتخابی، آگاهی کافی را کسب کرده باشند.



:: برچسب‌ها: مادربرد ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()